Захар

Захарозата, позната още като обикновена трапезна захар, е въглехидрат, който се намира в плодовете и зеленчуците.

Захарта е 50% глюкоза и 50% фруктоза. Това означава, че всяка потенциално вредна молекула фруктоза е сдвоена с молекула глюкоза. Изглежда това донякъде отрича  вредните ефекти на фруктозата . Доказано е, че глюкозата намалява апетита, докато фруктозата го повишава

Нерафинираната кафява захар е тази, която все още има меласа от първоначалния процес. Рафинираната кафява захар се получава чрез добавяне на меласа към рафинираната бяла захар.
Освен това, сярата много често се използва за отстраняване на примеси от бяла захар и в резултат на това малко количество сяра все още присъства в захарта, което е много опасно за здравето.

Ползи за здравето на кафява захар

Макар и двата варианта на захар да се различават значително по вкус, наличието на меласа дава минерали с кафява захар, включително калций, калий, магнезий и желязо. Бялата захар, от друга страна, е лишена от всички тези минерали, което прави кафявия вариант малко по-здравословна алтернатива за ежедневна употреба.

Интересното е, че на пазара има няколко разновидности на кафява захар,

1. Нерафинирана захар

Това е най-естественият вид кафява захар, за която се знае, че задържа хранителни вещества, включително желязо и магнезий. Кристалите на захарта са малко по-големи от бялата захар и са със светло златист цвят. Това, което прави нерафинираната, сурова захар идеален избор е, че тя е без всякакви химикали и вкусове, точно както мед.

2. захар Демерара

Това е светлокафява захар и се използва най-често при печене. Този сорт захар е частично преработен и има вкус на карамел.

3. Тъмнокафява захар

Този вариант придава допълнителен аромат и вкус на сладките ястия.