Натурални подсладители

Това са най-старите известни подсладители и включват мед и кленов сироп. Те съдържат захар, но и други хранителни качества. Те са склонни да имат малко по-нисък гликемичен индекс от захарта, но все пак трябва да се приемат умерено, тъй като могат да бъдат вредни за здравето в големи количества. Те също могат да бъдат вредни за зъбите.

Мед, кокосова палмова захар, Yacon сироп, кленов сироп, концентриран плодов сок и меласа от черна каша.

Пчелен мед.  Медът има страхотен вкус и има антисептични и медицински качества. Улмо медът от Чили и медът от Манука от Нова Зеландия са особено добри в това отношение. Най-добре да изберете органичен и суров мед от надеждна пчелина. Медът с по-лошо качество може да се набави от пчелите, които се хранят със захар и затова е малко по-добър от захарта. Получаваш това, за което плащаш! Обърнете внимание, че медът е високо гликемичен и вреден за зъбите. В това отношение той не е по-добър от захарта, така че умереността е ключова.

Кокосова палмова захар.  Кокосовата палмова захар е популярен натурален подсладител, който е гранулиран, което го прави удобно да се използва вместо обикновена захар. Той се произвежда най-вече по много естествен и екологичен начин и представлява устойчива форма на земеделие. Той има малко по-нисък гликемичен индекс от захарта и полезните хранителни вещества. Въпреки това е най-вече захарозата, така че подобно на умерената мед е важно. Има прекрасен вкус и е чудесен за готвене.

Yacon сироп.  Yacon сироп идва от сока на корена Yacon, който расте в Южна Америка. Сладостта най-вече идва от въглехидрати, наречени фрукто-олигозахариди (или FOS за кратко и да не се бърка с фруктоза). Следователно е много нискокалорична, ниско гликемична и не причинява кариес на зъбите. Освен това е отличен за имунната система и за здравето на червата. Това е истинска супер храна. Недостатъкът? За съжаление да има такъв ... много е скъп! Страхотен за готвене и за суров шоколад.

Концентриран плодов сок.  Все по-често в последно време се използват концентрирани плодови сокове като „здравословни“ заместители на захарта. Например енергийните барове и закуски, продавани в магазините за здравословни храни, често се подслаждат по този начин. Плодовете са отличен източник на хранителни вещества и сокът често съдържа голяма част от стойността. Въпреки това повечето плодови сокове са с високо съдържание на фруктоза. Ябълковият сок е почти 60% чиста фруктоза, а сокът от круша е почти 70%. Опасностите от фруктоза многократно са демонстрирани научно през последните години. Така че плодов сок не се препоръчва, освен в малки количества. Освен това плодовият сок е много пагубен за зъбите, всъщност повече от захарта заради наличната киселина.

Кленов сироп.  Кленовият сироп има красив и отчетлив вкус и е с високо съдържание на витамини и минерали от група В. Това е напълно натурален и нерафиниран продукт. Това обаче е доста скъпо и много ресторанти предлагат ароматизирана форма на подсладител с царевица с високо съдържание на фруктоза. Внимавай!! Почти цялата сладост в Кленовия сироп идва от захарозата (обикновената захар), така че умереността е важна. Той има малко по-нисък гликемичен индекс от захарта, но е неподходящ за диабетици.

Пречистен карамел.  Blackstrap Molace е направена от захарна тръстика и е доброто, останало след процеса на рафиниране. Той е много богат на хранителни вещества като магнезий, желязо и калий. Има силен аромат и следователно не е подходящ за всички рецепти. Отново е с високо съдържание на захар, така че се препоръчва умереност. Изберете непокрития сорт.